Gimnazjum Nr 10 w Rzeszowie

Partyzantów 10A  35-234 Rzeszów   tel. +17 748 27 70  NIP 813 30 08 430

Dzisiaj jest roku

Klasy 2d i 2b na wycieczce

W dniach 24 – 25 maja klasy 2d i 2b były na wycieczce w Oświęcimiu i Krakowie. Program wyjazdu był bardzo urozmaicony. W pierwszym dniu zwiedzaliśmy obozy śmierci w Oświęcimiu i Brzezince. Po południu odwiedziliśmy jeszcze krakowski Rynek a wieczorem relaksowaliśmy się przy ognisku.

Noc była krótka, więc rano nie wszyscy mieli dość sił, żeby nawet pomyśleć co nas czeka! A czekało mnóstwo zwiedzania! Ogromne wrażenie zrobiło na nas muzeum znajdujące się w podziemiach Rynku. Super nowoczesna, multimedialna ekspozycja ukazała nam bogatą historię Krakowa. Ze ścian mrugali polscy królowie (zupełnie jak w Harrym Potterze!!!), ważyliśmy się na średniowiecznej wadze( dowiedzieliśmy się ile ważymy cetnarów, kamieni, uncji, wiardunków), krzyczała na nas krakowska przekupka handlująca jajami, otaczały wirujące hologramy, a na koniec oglądnęliśmy fascynującą legendę o królu Kraku.

Po wyjściu z podziemi oglądnęliśmy Rynek, kupiliśmy pamiątki i wzmocnieni krakowski preclami poszliśmy do Bazyliki Mariackiej. Zobaczenie na własne oczy ołtarza Wita Stwosza jest bezcenne! Podążyliśmy potem Traktem Królewskim w kierunku Wzgórza Wawelskiego. Po drodze podziwialiśmy witraże zaprojektowane przez Stanisław Wyspiańskiego, kościoły św. Piotra i Pawła oraz św. Andrzeja.

Na Wawelu zwiedziliśmy królewskie komnaty, Katedrę Wawelską i byliśmy przy grobach Marii i Lecha Kaczyńskich i marszałka Piłsudskiego. Ledwie żywi, ale szczęśliwi i pełni wrażeń dotarliśmy do autokaru, który bezpiecznie dowiózł nas do Rzeszowa.