|
Gimnazjum Nr 10 w Rzeszowie im. Tadeusza Kościuszki
|
|
Partyzantów 10A 35-234 Rzeszów tel. +17 748 27 70 NIP 813 30 08 430 |
Dzisiaj jest roku |
Strona jest także dostępna pod adresem: www.gm10.resman.pl | ||||||||
Dyrekcja | Nauczyciele | Kalendarium | Samorząd | UKS Kosynier | Information | Globe | KE | Zainteresowania |
|
Visit to England - Wizyta w Anglii. |
Informacje
ogólne. W
grudniu 2008 roku odbyła się pierwsza robocza wizyta w Anglii. W
wymianie wzięło udział trzech nauczycieli naszej szkoły: pani
Iwona Drzał i pan Piotr Urbanek – nauczyciele języka
angielskiego oraz pan Artur Kaplita – nauczyciel wychowania
fizycznego. Na
pierwszym spotkaniu z partnerami projektu ustalono cele działania,
tematy które zostaną zrealizowane w ciągu najbliższych dwóch
lat, terminy wymiany oraz szczegóły dotyczące pierwszego etapu
projektu. Przedstawiciele każdej ze szkół przywieźli ze sobą
projekty multimedialne na temat szkół, w których pracują oraz na
temat systemu edukacji obowiązujących w poszczególnych krajach. Ustalono wówczas, że uczestnicy zajmą się trzema tematami, które interesują uczniów; muzyka, sport i czas wolny. W ramach pierwszego etapu opracowano ankietę na temat muzyki. Ponadto uczniowie każdej ze szkół, którzy biorą udział w projekcie, otrzymali zadanie przygotowania prezentacji multimedialnych na temat muzyki zagranicznej oraz muzyki swojego kraju. Ustalono, że na kolejnej wymianie, która odbędzie się w Turcji nastąpi wymiana prezentacji.
Visit To England
The first visit to England took place in December 2008. Three teachers from our school ( Ms Drzał, Mr Kaplita and Mr Urbanek ) took part in it. At the first meeting the project partners established their main objectives for the next two years, approximate dates of exchanges and other important details.
Teachers from each school brought projects about their schools and educational systems in their countries. They also decided that the project would start with the music part and prepared a questionnaire about music. Students from each school were to prepare power point presentations about their favourite music.
Informacje o szkołach. Nauczyciele
odwiedzili w Anglii dwie szkoły, które biorą udział w projekcie;
szkołę Selrby Park w Doncaster i szkołę Ferrers w Northampton. Szkoła
w Doncaster jest dużą szkołą znajdującą się na obrzeżach
miasta. Uczęszczają do niej uczniowie z pobliskich miejscowości.
W szkole uczy się 1200
uczniów. Nauka odbywa się od godziny 9.00, a kończy około
godziny 15. O godzinie 11.30 wszyscy uczniowie i pracownicy szkoły
mają godzinną przerwę na lunch. Szkoła
w Northampton mieści się kilka kilometrów za miastem. Jest to
szkoła specjalistyczna, której głównym przedmiotem nauczania
jest muzyka. Uczniowie mają od 3 do 6 godzin muzyki tygodniowo. W
szkole uczy się 1098
uczniów. Nauka podobnie jak w Doncaster rozpoczyna się o godzinie
9.00 i kończy około godziny 15. Tak jak w innych angielskich szkołach,
uczniowie z Northampton mają godzinną przerwę na lunch. Obie
szkoły bardzo różnią się od naszych polskich szkół zarówno
pod względem wyglądu jak i funkcjonowania. Budynki szkolne zajmują
dużą powierzchnię. Są to budynki jednopiętrowe i kilkuskrzydłowe.
Pracownie są bardzo duże i jasne. Przy stolikach uczniowie siedzą
pojedynczo. W niemal każdej sali znajdują się tablice
multimedialne i stanowiska komputerowe dla uczniów. Każda ze szkół
oprócz tradycyjnych, lekcyjnych sal posiada olbrzymią aulę, w której
odbywają się spotkania uczniów i nauczycieli całej szkoły.
Uczniowie spotykają się tutaj z dyrekcją i nauczycielami na początku
każdego tygodnia, otrzymując instrukcje do pracy na cały nadchodzący
tydzień. O godzinie 9.00 szkoła jest zamykana. Spóźnialscy mogą
już wejść tylko przez dyżurkę, gdzie zostaje odnotowane spóźnienie.
Rodzice uczniów, którzy są nieobecni w szkole mają obowiązek zgłaszania
tego faktu do sekretariatu szkoły. W razie nie wywiązania się z
tego zadania, sekretarka szkolna dzwoni do rodziców, aby
poinformować ich o nieobecności dziecka w szkole. W
szkołach zamiast tradycyjnych dzienników są dzienniki
elektroniczne. Dzięki nim przesył informacji o wynikach uczniów,
ich postępach, zachowaniu, problemach, absencji jest bardzo szybki.
|
||||||||||||||
|